Acabar la Línia 9 costaria 1.481 milions d’euros. Només aquest 2013 la Generalitat ha de pagar 1.284 per mètodes alemanys

La Generalitat necessita 1.481 milions d’euros (246 mil milions de les antigues pessetes) per acabar la, fins ara, obra més llarga que ha tirat endavant mai el govern català; la línia 9 del metro. Aquesta és la xifra que els tècnics li han enviat al conseller de Territori i Sostenibilitat. Santi Vila ha ordenat reformular fins l’acabament de la legislatura tots els treballs d’aquesta obra que té feina pendent als trams I, II, III i IV. Fins ara l’executiu ha pagat 4.461 M€ (743 mil milions de pessetes).

Les arques de la Generalitat ja fa temps que no suporten cap mena d’esforç, tot i que encara no tenen tallada l’aixeta del crèdit bancari. Però el conseller d’Economia, Andreu Mas Colell, només recorrerà a aquest últim recurs en casos molts prioritaris. I la Linia 9 no ho és en aquests moments. I més tenint en compte que de la banda de Territori està arribant un dels principals problemes per un govern que funciona amb pressupostos prorrogats: pagar el deute més gran dels últims anys per culpa de les infraestructures fetes amb pagament diferit, les del “mètode alemany”, amb  mil milions d’euros vinculats directa o indirectament al departament de Santi Vila. El total del deute diferit que la Generalitat ha d’abonar aquest 2013 és de 1.284 milions.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s